Saturday, November 20, 2010

Husna's Flower Craft

         Minat yang mendalam dalam seni gubahan bunga membuatkan aku tidak pernah jemu untuk memikirkan idea baru menghasilkan  gubahan.Aku sendiri tidak pasti sejak usia berapa minatku mula bercambah dalam bidang ini .Aku cukup suka dengan bunga.Sementelahan pula di kampungku  (rumah nenek) ada seorang pakar gubahan (lembut2 gitu...entahlah dia genus lelaki atau perempuan..lenggok dan cara pakai keperempuanan tapi  suaranya makkk aiii.....hehe) .Yang pasti dia memamg  suka menunjuk-nunjukkan gubahannya  (jika pada masa itu dia ada facebook sudah pasti aku addnya dan scroll hari foto2 di wallnya).Setiap kali dia selesaikan gubahananya,,(untuk dihantar kpd orang yg menempahnya kot...) dia akan melalui rumah nenekku dan memanggil kami untuk menunjukkan hasil gubahan. Aduh...memang cantik sekali bunga raya yang dipintal2 daripada kertas crepe warna pink.  Ayat wajib yang terpacul dari mulutnya (dengan suara garaunya  tuu..)  hah...tengok bolehhh..pegang jangannn...!   Hamboi...garang jugak orang tua ni..!
Agaknya sejak itu aku sudah terpaut dengan seni ini.Mungkin ide  itu sudah terakam di mindaku  sejak lama.Kemudian aku cenderung membuat keratan artikel tentang seni ini  dan menyimpannya.Masih tersimpan beberapa artikel tentang penggubah kraf bunga dari Jepun iaitu  Yoshico Hase dan Megumi Hase merupakan icon  yang menjadi kebanggaanku .


3 comments:

Unknown said...

wow ! tkjot ! =O .... cantek ! cantek ! na order .. haha ~

AssaidahAisyah said...

hurm , suke bunge rose , ok2 ,:)

husna's flower craft said...

alamak terfollow blog sdiri..malunye...sori aaa try n errorla ni..